Mehmet Sağlam


20 Nisan 1928 Akmeşe doğumlu olan Mehmet Sağlam, beş kız ve bir erkek çocuk sahibidir.
Akmeşe İlk Okulundan 1939-40 öğretim yılı sonunda mezun olan kendisi,1940-41 öğretim yılında Arifiye Köy Enstütüsü’ne girmiş, o yılların öğretmenlerince öğrencilere sunulan “yaparak-yaşayarak” özyapılı eğitim ve öğretim programıyla yetiştirilmiştir.
1945 yılında oradan mezun olunca, Akmşe İlk Okuluna baş öğretmenlik görevine atanmıştır.
1949-50 yılları içinde kendisinin İzmit-Karamürsel-Kızderbent İlk Okuluna Başöğretmen olarak görvlendirildiğini görüyoruz.
Bu görevden sonra yine önceden görevde bulunduğu Akmeşe İlk Okuluna geri geliyor ve görevini sürdürüyor.
Kendisi, Köy Enstütüsü’nde kendisine kazandırılan beceri ve eğitimle, görevde bulunduğu okulu yararına, o zamnın koşul ve gereklerine göre kendi eliyle nice kapı, sıra, masa,yazı tahtası,çerçeve gibi, marangozlıkla ilintili tüm yapım ve hazırlama çalışmalarını,kendi öğrencileriyle birlikte kişisel olarak çalışarak ve nice emekler vererek ortaya çıkarmıştır.
Bu çalışmaları yanında ayrıca okulun bahçesine, yine öğrencileriyle birlikte çalışarak ve onlara uygulatarak sebze, meyva ve hayvancılık ağırlıklı eğitim ve üretim çalışmalarını da yürüttüğünü görüyoruz.
Kendisi ayrıca köy içi ulaşıma katkıda bulunmak amacıyla ve bu yorucu çalışmaları imece yoluyla uygulatarak kendi öğrencileri ve köylülerle birlikte büyük çabalar göstermiştir.
Kendisi köyyaşamı içinde türlü anılarını aktarırken, kendisinin içinde bulunduğu ve çok etkilediği bir anısını da özellikle bizlere aktardı. Bu konu daki anlatımını kendi ağzından burada sunuyoruz.
“ 1901 yılında Armaş Ruhban Okulundan mezun olmuş olan ve daha sonraları Cizre’de göreve atanan Karekin Haçaduryan,1951 yılında ekibiyle birlikte köyümüze ziyarete geldi.
O zamanın muhtarı Mehmet Yılmaz ve Akmeşe halkı, muhtarlık bahçesinde kendilerine bir ziyafet verdiler. Bende 1952 Haziran ayında, kendilerini Kumkapı’daki görev yerinde ziyarette bulundum. Çok mutlu olmuştu bu ziyareteimden”
Sayın Mehmet Sağlam,1954 yılında askerlik görevini Erzurum-Dumlu’da yedek subay olarak yapmıştır.
Vatani görev sonrası 1955-60 yıllarında yine Akmeşe’deki görevine geri döndükten sonra, görevini sürdürdüğü okulu,1956-1957 Öğretim Yılında yatılı konuma galdi ve Yatılı bölüme 50 öğrenci alındı.
Bundan sonra Mehmet Sağlam sırasıyla 1960-61 yılında İzmit- Bayrktar,1962-63 yıllarında da Sapakpınar İlk Okulunda görev söürdürdükten sonra 1971-72 öğretim yılı sonunda emekliye ayrılmış oldu.
Bu oldukça çok geniş kapsamlı ve nice özveri ve emek dolu eğitim ve öğretim yaşamı sonunda kendisi, Eşi Halime, çocukları ve torunlarıyla birlikte yaşamını Akmeşe’de sürdürmektedir.

Bir Cevap Yazın

